Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Rebecka - 21 juli 2012 18:24

Pienet sammakot

pienet sammakot

ne lystikkäitä on
Pienet sammakot

pienet sammakot

ne lystikkäitä on


Ei korvia

ei korvia

häntää elo niill
Pupujussikat pupujussikat

ne lystikkäitä on
On korvia

on korvia

on hännän nypykkä
Pikkuporsahat

pikkuporsahat

ne lystikkäitä on
on korvia

on korvia

on hännän saparo


Kou ack ack ack

kou ack ack ack

kou ack ack ack ack kaa

Kou ack ack ack

kou ack ack ack

kou ack ack ack ack kaa


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juli 2012 15:17

Jag hittade en video på Youtube då jag sökte på Banana frog. Det är namnet på den art som jag fått veta att Pyret troligtvis tillhör. Det verkar rätt då lätet stämmer överens med hur Pyret pratar om kvällarna. Utséendet är också detsamma som Pyret så visst är han en Banana frog.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ftnIowjHrjA


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juli 2012 15:08

Kodok ngorek kodok ngorek
ngorek pinggir kali
teyot teblung teyot teblung
teyot teyot teblung


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juli 2012 15:04

Ranitas ranitas son divertidas de ver
Ranitas ranitas son divertidas de ver


No orejas
no orejas
no tienen colas
no orejas
no orejas
no tienen colas


Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

gra gra


Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

gra gra


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juli 2012 14:43

Igår kväll såg jag från sängen att Agaton låg i vattnet. Ett bra tillfälle för att fotografera, tänkte jag. Jag hann inte mer än upp ur sängen förrän han tog ett jätte hopp upp ur vattnet. Jag har byggt upp en hög med stenar på ena sidan av vattendelen så att de lätt ska kunna ta sig i och ur vattnet. Det brydde sig dock inte Agaton om. Han hoppade upp över kanten som om han aldrig har gjort annat. Klumpig? Inte alls. Han kan visst hoppa högre än vad jag trodde. Kan Dante också det, tro?


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards