Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Rebecka - 18 juli 2012 14:11

I Fredags var jag i Malmö tillsammans med min syster och hennes pojkvän som båda kommit från Italien för att hälsa på. Vi besökte Malmöhus slott som ingen av oss tidigare hört talas om. Ett gammalt slott med en intressant historia bakom sig och som numera innehåller ett flertal olika muséeum. Muséeum är oftast inte någonting som tilltalar mig men den här gången hittade även jag en del intressant. En av våningarna innehöll nämligen akvarie- och terrariedjur. Fiskar, sjöstjärnor, maneter, ödlor och flera olika grodarter bland annat.

Vill man bli av med mig någon gång så kan man placera mig där för en dag. Jag stormtrivdes!

   

   

      

   

   

 


I deras souvenirbutik hittade jag till min förvåning ett häfte om trädgrodor som ingår i samma serie som en om Horngrodor som jag har i min ägo. Trots engelskan fick det självklart följa med mig hem.

  


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards