Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Rebecka - 5 juli 2012 18:29

Numera bor Humlepaddorna i bokhyllan. Deras terrarium passade perfekt där.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 5 juli 2012 18:22

Jag har läst om en fläck som finns på Korallfingergrodornas hud. Fläcken syns endast med hjälp av en värmekamera och man har ännu inte kommit fram till varför den existerar. Väldigt intressant, tycker jag.

Jag har nu fått se hur en sådan här fläck ser ut.

 

Foto: Jani Laine


/Pakwa/

Av Rebecka - 5 juli 2012 18:08

I veckan hade jag besök av två Skäggagamer över en natt. Waldemar ringde mig och frågade ifall jag kunde ta emot två Skäggagamer av en person som skulle sälja dom. Han skulle komma under kvällen och hämta hem dom men planerna ändrades och de fick stanna hos mig över natten. Jag som inte har någon vana av ödlor avstod ifrån att ta upp dom ifrån sina lådor även om det var frestande att hälsa på dom. Jag nöjde mig med att sitta och titta på dom istället.

Waldemar kom och hämtade dom kvällen därpå och då vågade jag mig på att umgås med dom. De var otroligt mysiga och låg nöjt på mina axlar. Men nej, inga Skäggagamer för mig.

   


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards