Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under september 2012

Av Rebecka - 28 september 2012 18:53

Igår tog jag och Waldemar oss till Malmö för att besöka Tropikhuset. Bananflugor, hoppstjärtar och små syrsor finns nu på menyn för de minsta.

   


/Pakwa/


Av Rebecka - 28 september 2012 18:49

Sedan växten kom in i akvariet så har Klockgrodorna vistats på land mer. Pyret valde också att ta sig upp på land då jag idag fann honom liggandes inuti växten på ett blad.

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 28 september 2012 18:28

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 23 september 2012 14:25

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 22 september 2012 15:23

Då det är brist på bananflugor här hemma fick jag med mig en lite större typ av småkryp från Tony i förrgår att ge till Humlepaddorna. Då det är en glasklättrande art tänkte jag förenkla matningen genom att släppa in Humlepaddorna till dom istället för tvärtom för att förminska rymning. Tanken var bra, resultatet blev mindre bra. Paddorna var allt annat än intresserade av vad som kröp runt omkring dom. Jag får ge det ett nytt försök vid ett annat tillfälle.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 20 september 2012 18:02

Det blev ett besök hos Tony idag. Där finns en hel del intressanta individer att studera och hälsa på.

   


  

/Pakwa/

Av Rebecka - 20 september 2012 10:48

Torgny säger

smaskens!


  

       


/Pakwa/
  

Av Rebecka - 16 september 2012 21:15

R.I.P Milo


Du gjorde mig ordentligt förvånad.


/Pakwa/

Skapa flashcards