Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under november 2011

Av Rebecka - 28 november 2011 14:11

Det blir ingen rundtur i Stefans butik. Dessa trappor, de finns överallt. Men det är ju trots allt hans grodor som jag är mest intresserad av att kika på. De ska han ta ut i det kalla vädret så jag kan ta mig en titt. Stefan är bra, helt enkelt.

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 26 november 2011 14:53

Det blir ett nytt terrarium, trots allt. Efter en del funderande och alternativ kom jag fram till att det här var det bästa. Det är det dyraste men också det mest prisvärda alternativet. Stefan har nu tagit på sig uppgiften att bygga ett terrarium till mig. Jag bestämde själv måtten och öppningen blir i den höjden som jag behöver för att komma åt i terrariet ordentligt. 80 brett, 35 djupt och 100 högt är utrymmet på Enoks palats. Dock kommer han inte alltid att ha ensamrätten då Molly, Melker och Korall-trion kommer att bli hans framtida inneboenden.

Nästa lördag blir det en utflykt till Ängelholm för att hämta hem terrariet. Då ska jag passa på att kika runt i Stefans butik, Ormar och sånt. Där finns säkert någon fin groda som jag kan glädjas åt en stund.

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 21 november 2011 16:32


Knutte är en tjockis.

/Pakwa

Av Rebecka - 21 november 2011 15:48

Oturen förföljer mig. Igår började det stora terrariet att läcka ut vatten. Droppandes ner från bokhyllan till golvet. Ett par handdukar och en hink på golvet fick bli en tillfällig lösning. Idag fick jag hjälp att flytta på terrariet. Det var vatten under hela terrariet och vattnet hade runnit ner på baksidan av bokhyllan. Min tanke om att det var silikonet på listerna som brustit någonstans var fel. På botten visades en stor spricka som blev ännu större då terrariet förflyttades. En spricka som nu sträcker sig över hela botten.

 


Enok fick flytta in till Klockgrodorna på obestämd tid. Inte honom emot, verkar det som.

 


Det blir till att söka efter ett nytt terrarium vilket inte verkar vara det lättaste. Terrarium finns begagnade men jag hittar inget med de ungefärliga mått som jag skulle vilja ha. Nya terrarier är så dyra och just nu har jag inte de pengarna.

/Pakwa/

Av Rebecka - 20 november 2011 16:07

Idag fick jag idén om att jag skulle filma Knutte då jag matade honom. Jag har aldrig filmat någon av mina grodor men jag har tänkt tanken flera gånger förut. Jag tog Laila till hjälp som fick agera filmare. Jag själv höll i pincetten. Jag gjorde som jag brukar, viftade lite med pincetten framför Knutte då han brukar hugga efter den direkt.

Idag hände det dock någonting utöver det vanliga. Med en sprattlande mask framför sig gav han ifrån sig ett ljud. Det var kort och inte alls speciellt högt men tydligt nog för att jag skulle kunna höra det. Det är intressant att jag för första gången filmar en av mina grodor och samtidigt lyckas få med ett första läte. Varför han valde att göra sig hörd just då vet jag inte. Kanske tyckte han att vi kom för nära hans revir, kanske ville han bara säga hej. För mig spelar det inte någon roll. Det var en rolig upplevelse som jag kan uppleva om och om igen. Filmandet blev inget vidare alls, men det är tack vare Knutte som videoklippet ska sparas.


/Pakwa/

Av Rebecka - 19 november 2011 15:15

 

Molly               Melker

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 18 november 2011 14:16

Det fungerar faktiskt att ta hyffsat bra bilder genom en glasruta.


/Pakwa/ 



Av Rebecka - 15 november 2011 16:58

R.I.P Bandit


Förlåt att jag inte förstod vilken mat som du ville ha. Att mina tankar och försök blev misslyckade.


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards