Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Rebecka - 1 juli 2012 19:35

Idag kom Waldemar förbi mig en stund för att hämta pengar för Humlepaddan jag fick och för Mjölkgrodan som jag kommer att få hem snart. Han fick titta på en del av mina timers till terrarierna och hjälpte mig att justera dom. Nu tänds och släcks det samtidigt hos Korallfingergrodorna & hos Pilgiftsgrodan och Skumbogrodan.

Han hjälpte mig att bli medlem på reptinet.communityisland.com, en sida som jag har varit inne på många gånger men utan att ha blivit medlem. Jag får se om jag reder ut och lär mig hur sidan fungerar. Självklart är mitt användarnamn Pakwa.

Jag fick honom till att ta ut mina Korallfingergrodor för att lättare kunna avgöra könen på dom. En av de gjorde lite ljud ifrån sig medan de andra två var helt tysta men dock sprattlandes. Slutsaten blev att trion består av en hane och två honor. Det stämmer bra då jag endast tycker mig höra en spelande Korall om kvällarna. De har maskulina namn alla tre och namnen kommer att vara detsamma framöver. Jag vet ju dock inte vem som är vem av dom längre så namnbestämmelser på dom blir det längre fram.

Tack för hjälpen, Waldemar!

 

Hane


   

Honor


/Pakwa/


Av Rebecka - 1 juli 2012 15:59

En större vattenskål gav resultat för idag ligger Dante i vattnet. Kanske inväntar han Agaton? Trots deras maskulina namn så har jag ju numera konstaterat att de faktiskt är av varsitt kön.

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 1 juli 2012 15:53

Igår kväll när jag skulle släcka lyset hos Humle & Falcon så låg de redan och sov på varsitt ställe. Falcon i en växt och Humle på en gren.

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 1 juli 2012 15:50

   


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards