Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Rebecka - 2 juli 2012 14:47

I Korallernas terrarium släcktes det inte igår, trots allt. Klockan nio, två timmar för sent, var lyset fortfarande tänt och jag fick släcka det manuellt. Kontakten sitter långt upp från min sitthöjd så jag fick sträcka på mig rejält för att nå upp till den. Med en hand fick jag ut sladden ur kontakten. Den satt hårt i så när jag väl fick ut den ur kontakten stötte jag till en av burkarna med syrsor i vilket gjorde att de andra två burkarna blev tillstötta och alla tre burkarna åkte ner på golvet. Resultatet av det hela blev att två av tre behöll sitt lock på. Den tredje åkte locket av på och alla syrsorna kröp ut. Paniken kom och jag skyndade mig för att hämta sopborsten. Efter en stunds sopande hade jag lyckats få upp en hel del syrsor, dock inte alla.

Idag gick jag igenom min bokhylla där en del syrsor gömde sig. I köket och i badrummet har jag också hittat ett par syrsor under dagen och fer lär säkerligen dyka upp framöver. Är det sådant här man får stå ut med då man har ett grodkollektiv?


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards