Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Rebecka - 19 juli 2012 17:59

Ranocchie ranocchie

sono divertenti da vedere

Ranocchie ranocchie

sono divertenti da vedere


No orecchie

no orecchie

non c´hanno la coda

No orecchie

no orecchie

non c´hanno la coda


Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

gra gra


Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

Gra gra gra gra

gra gra


/Pakwa/


Av Rebecka - 19 juli 2012 17:52

 

Kan det bli sötare?


/Pakwa/

Av Rebecka - 19 juli 2012 16:50

   


/Pakwa/ 

Av Rebecka - 19 juli 2012 16:14

Här om dagen tömde jag ur terrariet där Hermelin bodde. Milo som också bodde där fick flytta in i sitt gamla hem varav Lövgrodan Lovis fick flytta in i det nya terrariet som hittills stått tomt. När terrariet var tömt och efter en del flyttande på grodor så var det dags att vattentesta det. Jag hade fått för mig att det läckte men nu i efterhand så har jag förstått att det var dimmern som fick det till att skvätta ut vatten. Ett vattentest var dock bra att göra. Det läckte inte där jag trodde att det skulle läcka men någonstans mellan vatten- och landdelen inuti terrariet fanns där en spricka då det hade läckt ut vatten över botten under natten. Jag fick hjälp med att sätta silikon i kanten och imorgon hoppas jag på att kunna inreda terrariet igen. Tanken är att Tomatgrodorna ska flytta in i terrariet så att jag kan slippa använda akvariet.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 19 juli 2012 16:04

Trots sin nervositet inför grodorna hjälpte min systers pojkvän, Andrea, mig med att ge dom mat och att fukta i terrarierna. Småkryp som maskar och syrsor var inte heller riktigt hans grej.

Tack för hjälpen!

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 19 juli 2012 15:58

        


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards