Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under juni 2012

Av Rebecka - 1 juni 2012 15:55

Igår påbörjade jag ett projekt som innebär lite förändringar hos en del av grodorna. Klockgrodorna ska få ett större boende då de antagligen kommer att bli fler framöver. De byter därför boende med Tomatgrodorna.

Idag satte jag i en glasskiva i det akvariet som Tomatgrodorna hittills har bott i. Meningen är att det ska bli en vatten-  och en landdel till Klockgrodorna. I väntan på att siliconet ska torka bor Tomatgrodorna i en större plastback. När siliconet har torkat kan jag inreda akvariet och sedan släppa i Klockgrodorna och Pyret. Efter det ska jag försöka att få loss glasskivan i akvariet där Klockgrodorna haft sin vatten- och landdel tills nu. Sedan blir det att inreda och att låta Tomatgrodorna få flytta in. Jag hoppas att det inte är något större projekt.

 

I veckan köpte jag ett terrarium som jag hittat på Blocket. Mina planer som jag hade då har förändrats så för tillfället står det tomt. Det är ett större terrarium och antagligen kommer Enok att få flytta in där framöver. Jag har nämligen fått ett erbjudande om att få en till Storögd trädgroda och i så fall ska de bo där tillsammans. Det återstår att se hur det blir.

 

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards