Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Rebecka - 30 juni 2012 19:28

Jag har aldrig förstått mig på det här systemet som man använder sig av för att andra ska veta vilket kön ens djur har. Nu har jag fått det förklarat för mig så jag ska göra ett försök.


Ordningsföljd:

Hane

Hona

Okönad

Siffran = antalet djur


Klockgroda - 0.2.0

Vassgroda - 1.0.0

Storögd trädgroda - 1.1.0

Korallfingergroda - 1.2.0

Amerikansk lövgroda - 1.0.0

Tomatgroda - 1.1.0

Humlepadda - 0.0.2

Pilgiftsgroda - 0.0.1

Skumbogroda - 0.0.1


En del av grodorna är för unga för att jag ska kunna veta vilket kön de har. En del är jag helt enkelt bara osäker på vad gäller könet men jag har mina aningar.


/Pakwa/




Av Rebecka - 30 juni 2012 18:28

Det här är Milton. Just nu bor han tillsammans med sina syskon hemma hos Waldemar. Snart ska han och två av hans syskon få flytta hem till mig.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 30 juni 2012 18:23

Idag var jag på Arken Zoo och köpte hem lite mat till grodorna. Där var sötnosen med husse och jobbade.

   


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards