Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Rebecka - 21 juni 2012 23:47

Det här är en trevlig hemsida som min bekant Pernillas pojkvän har knåpat ihop. Väl värt ett besök för dig som är intresserad av Klockgrodor!

http://klockgrodor.weebly.com/index.html


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juni 2012 20:31

Igår kväll och idag har jag vid några tillfällen hört ett läte ifrån vardagsrummet. Med hjälp av en video på Youtube har jag lokaliserat lätet till de Storögda trädgrodorna då jag ännu inte lyckats få se någon av de när de fört läte. Jag vet att Enok är en hona och att det endast är hanarna som för läten omkring sig så det är antingen Enalv eller Alve som pratar. Eller kanske båda två? Det är trevligt att lyssna till grodor så de får gärna fortsätta att konversera med varandra.

http://www.youtube.com/watch?v=lKHr7ILeurY&feature=related


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juni 2012 19:29

Idag såg jag att Alves högra öga inte är riktigt okej. Med en grå-blå hinna över ögat verkar han ha mist synen på det. Jag kan självklart inte låta bli att fundera över vad som har inträffat. Ifall det är något medfött fel eller någonting som har hänt honom senare i livet. Idag var första gången som jag fått möjligheten till att få se honom vaken sedan jag fick hem honom så därför vet jag inte ifall hans öga sett ut så tidigare. Jag hoppas och tror dock inte att han ska ha några problem av sin eventuellt nedsatta syn.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 juni 2012 18:36

Att städa terrarium tar längre tid än vad man tror.

Idag fick jag hjälp med att storstäda det största av terrarierna, där Korallfingergrodorna bor. Allt bottenmaterial skulle bytas ut och växter, stenar & annan inredning skulle sköljas rent vilket resulterade i en sysselsättning på fem timmar. Två av Korallerna satt fint kvar på glasrutan. De sov och verkade mindre bekymrade över vad som hände runt omkring. Den tredje vaknade till och fick därför hålla till i en plastlåda under städningens gång.

    


/Pakwa/


Ovido - Quiz & Flashcards