Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Rebecka - 9 juni 2012 13:09

I veckan hittade jag en annons på Blocket där en kille ville sälja bland annat ett exoterra vattenfall. Jag blev sugen och bestämde mig för att jag skulle ha det. 500 kronor fattigare är jag nu helnöjd med den nya inredningen, troligtvis också Enok och Enalf. Det var trots allt ett väldigt bra pris på ett helt nytt vattenfall som endast packats upp ur förpackningen.


/Pakwa/

Av Rebecka - 9 juni 2012 12:32

R.I.P Lemmel

/Pakwa/

Av Rebecka - 9 juni 2012 12:26

Enalv försvann snabbt från synfältet i terrariet. Redan morgonen därpå efter att jag fått hem honom så var han försvunnen. Jag letade överallt, lyfte ut växterna och grävde i jorden utan något resultat. Min slutsats blev efter att ha gjort samma procedur två gånger att Enok varit för glupsk. Efter två dagar utan Enalv gav jag letandet ett tredje försök. Tredje gången gilt heter det ju och ibland stämmer det. Långt ner i jorden precis intill glaset låg han väl gömd. Med samma färgnyans som jorden var han väl kamofluerad. Då han legat där ett tag var han dessutom helt täckt av jord. Men, nu vet jag var jag har honom.

 

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 9 juni 2012 12:08

I Torsdags blev det en tur till Malmö och Tropikhuset. De har flyttat till en ny lokal sedan jag var där senast men efter lite vilsegående hittade vi till slut rätt. Tre trappsteg utan ramp gjorde mig besviken men med hjälp så löser sig det mesta.

Många ödlor, många ormar & en del grodor. Jag fick hälsa på en tjurig orm och en lugnare orm. Jag var på väg att få med mig en unge av arten Horngroda men ångrade mig. En sådan ska jag hitta på någon kommande reptilmässa istället och då i någon annan färgvariant än vad Knutte var. Istället blev det en Amerikansk lövgroda vid namn Lovis.

   

 

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards