Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Rebecka - 12 juni 2012 19:33

Då min Pilgiftsgroda numera är ensam från att ha levt i en trio känns det väldigt tomt i terrariet. Milo, min Skumbogroda, bor tillsammans med honom men det är långt ifrån samma sak då Milo är nattaktiv, trädlevande och framför allt av en annan art. Jag funderade här om dagen och kom fram till att göra ett försök att hitta ett nytt hem till honom och jag vet nu en person som är intresserad. I utbyte får jag en Klockgroda i kön hane och utöver det 150 kronor. 

Jag har aldrig lämnat ifrån mig någon av mina grodor förut. Jag har haft de hos mig tills de av en eller annan anledning gått bort. Det känns inte helt rätt och det tar emot en aning. Men det är nog så här det får bli. Troligtvis kommer han att trivas väldigt bra i sitt nya hem, ett regnskogsterrarium tillsammans med andra Pilgiftsgrodor. Gör jag rätt val?

 

 

/Pakwa/


Av Rebecka - 12 juni 2012 19:06

Igår satt Enalv där, mitt på marken, och tittade. Väl kamouflerad med inredningen syntes han knappt. Det var roligt att få se honom framme för första gången sedan han kom hit. Kanske att han kommer fram även ikväll?

 

 

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards