Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Rebecka - 21 augusti 2011 18:37

  En dag i Oktober 2009 var jag i Zoohörnan hos Patrik. Där hade han till min förtjusning två Prakthornspaddor. Jag blev självklart sugen på att ta med mig en av dom hem. Så blev det ju såklart inte. Istället fick jag tips om att Orientaliska klockgrodor skulle vara enkla att ha att göra med. De är mindre, då Prakthornspaddor hör till de större arterna. De äter heller inte möss så som, till mitt missnöje, Prakhornspaddor gör. Två sådana fick det bli någon vecka senare. Samakko och Kikker blev mina två första terrariegrodor då jag tidigare endast haft Zombie och Pakwa som var vattenlevande.

Men kanske blir det en Prakthornspadda någon gång framöver?

Tills vidare får jag nöja mig med att titta på Pernillas bilder på hennes Lucifer.

http://djurnord.blogspot.com

 

/Pakwa/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards