Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Rebecka - 14 augusti 2011 21:02

Ett par timmar efter att lyset hade släckts i terrarierna inför natten igår så var det full fart där inne. Det var dags för mat till Enok.

Enok hade för en gång skull aptit. Första masken högg han efter direkt. Han nöjde sig dock inte med masken utan höll kvar greppet om pincetten så jag kunde lyfta honom hängandes kvar. Det såg väldigt komiskt ut då han hängde och sprattlade med benen i luften. Med kvällens aptit, som han inte haft på ett tag, så passade jag på att ge honom en mask till. Då hade dock en av Korallfingergrodorna, troligen Frode, hunnit bli uppmärksam på att det fanns mat i närheten. För att inte missa någonting gott så hoppade han fram och puttade undan Enok så att han föll till marken. Masken missade han dock för den hann Enok få i sig. Enok hoppade direkt till ena växten och la sig till rätta på ett blad. Han tog nog det hela med ro,
-"Don´t worry, be happy!"
   

Pyret passade på att ge sig till känna också. Han klättrade omkring på terrarieglaset en stund innan han försvann i tomma intet igen. Där har han befunnit sig sedan dess.

 

Idag gjorde jag ett nytt försök med att få Bandit att vilja äta. Jag testade på en ny metod då jag tänkte att han kanske är stressad av de andra grodorna runt omkring honom och därför inte har någon matlust. Jag flyttade över honom till transportterrariet och lät han vara där ett tag tillsammans med fyra maskar. Dock utan framgång. Det blev ingen mat idag heller.

Jag passade också på att byta vatten i lilla terrariet till Klockgrodornas förtjusning.

 

/Pakwa/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards