Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Rebecka - 15 augusti 2011 16:32

Det finns fler än jag!

På Youtube ligger det ute ett par videoklipp på Korallfingergrodor. Jag har varit inne där flera gånger och kikat på dom, de är så fina.

För ett par månader sedan sökte jag på google efter information om Korallfingergrodor. Jag vill lära mig mer än vad jag redan vet. Där fanns tyvärr ingenting nytt som jag inte läst förut. Jag hamnade däremot på en bloggsida där jag kunde läsa om både Korallfingergrodor, Horngrodor och andra typer av djur. Jag passade då på att maila till Pernilla, som ligger bakom bloggen, för att få lite råd kring grodor och höra hennes erfarenheter. Någon vecka senare gav jag upp hoppet om att få något svar och sedan tänkte jag inte mer på det.

Men idag så fick jag ett mail ifrån henne. Jag blev väldigt förvånad men framför allt glad. Nu har jag någon som jag kan utbyta erfarenheter med kring grodor. Det har jag saknat hitills då grodor inte hör till ett av de vanligaste djuren som man har i hemmet.

Grodprat lär det bli framöver..

Hoppa gärna in till Pernillas sida; http://djurnord.blogspot.com

 

/Pakwa/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards