Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under oktober 2011

Av Rebecka - 26 oktober 2011 15:14

Igår fick jag veta att en Jens Nyholm ska till Tropikmässan i Malmö. Han föder själv upp Korallfingergrodor och ska ha med sig dessa dit. Självklart känns det lockande. Jag skulle vilja ha en till nu när Rode gått bort. Men så var det ju det här med Mjölkgroda. Jag har tänkt att skaffa mig en Mjölkgroda som sällskap till Molly. Det finns ju en liten chans att han som jag köpte Molly av kommer att ha kvar någon Mjölkgroda då det är dags för mässan. Ska jag ta med mig två grodor hem?


/Pakwa/

Av Rebecka - 25 oktober 2011 07:47

Frode har bytt kön!

Tack vare John vet jag nu att Frode är en hona. Det blev igår därför inte bara könsbyte utan även namnbyte.

 

  "Härmed döper jag Frode till Froda.

I Faderns, Sonens och den helige grodans namn.

Amen."


/Pakwa/



Av Rebecka - 24 oktober 2011 16:36

Igår blev jag medlem på Zoonen. Jag har länge funderat på att bli medlem där eller på någon annan reptilsajt utan att det har blivit av.

Det dröjde inte länge förrän jag hittade en som också har bland annat grodor hemma, Susanne. Det är ju alltid kul med folk som har samma intresse som jag själv. Efter att hon varit inne här och läst litegrann så hittade hon sin man på kö-bilden från Reptilmässan i Kristianstad. Jag befann mig tydligen en bit ifrån bakom henne i kön då hon minns att hon såg mig. Nu ska vi på samma mässa igen, Tropikmässan i Malmö som är den 5 November. Kul!


/Pakwa/

Av Rebecka - 23 oktober 2011 18:47

 

- Fuck you!

 

/Pakwa/


Av Rebecka - 23 oktober 2011 18:05

Idag fick Bandit flytta ifrån Klockgrodorna till ett eget terrarium. Detta i ett försök till att få honom att börja äta. Malte blev självklart nyfiken över den nya inredningen och utforskade den noggrant.

   

 

Knutte fick städat hos sig. Under tiden som Laila hjälpte till med det så fick han ställa upp som modell.

 

             

/Pakwa/

Av Rebecka - 22 oktober 2011 13:47

Att mata grodor kan vara kul. Det har jag nämnt förut men det kan få nämnas igen för det är verkligen kul. De hugger snabbt tag efter masken som jag håller fast med en pincett. De tar hjälp av händer och fötter och av hela deras kraft.

Igår var det dags för mat till några av grodorna. Enok verkade vara extra hungrig. Han högg snabbt tag i pincetten efter masken. Däremot ville han inte släppa greppen om den. Med munnen höll han kvar greppet om pincetten. Jag såg hur han försökte få in mer av den i munnen, dock självklart utan resultat.

Där satt jag med en pincett i handen med en sprattlande groda hängandes på. Efter en stund släppte han taget. Han insåg väl att mask är godare än plast.


/Pakwa/

Av Rebecka - 19 oktober 2011 17:14

 

Och sedan tog han sig en tupplur..     


/Pakwa/



      

Av Rebecka - 17 oktober 2011 18:09

Jag skulle för en stund sedan fotografera Knutte till mitt tidigare inlägg. Då ser jag att han har förflyttat sig ifrån platsen där han tidigare låg nergrävd. Han har såklart förflyttat sig många gånger tidigare men då utan att jag har sett när det har inträffat. Istället upptäckte jag honom ute på upptäcktsfärd till ett nytt ställe där han kan gräva ner sig.

          


/Pakwa/ 

Ovido - Quiz & Flashcards