Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Rebecka - 30 oktober 2011 18:49

Jag vet inte vad andra tänker och vad de har för åsikter. Jag skäms dock och är väldigt ledsen över att ha misslyckats med mina senaste grodor. Att de har fått sätta livet till på grund av mig och mitt misstag.

Att jag så snart kommer att köpa fler grodor kan tyckas vara olämpligt. Tänk om jag misslyckas igen? Jag vill naturligtvis inte misslyckas utan jag vill att allting ska fungera som det ska och att det ska bli bra. Det tror jag nog att det kan bli. Man lär sig av sina misstag och misstag måste man få göra.

Jag vill ha terrarier med flertalet grodor i, ingen groda ska behöva vara ensam så länge det inte är en art som kräver ensamhet. Det blir nästan som att börja om ifrån början inne hos Enok. En hel del ny inredning och tre nya hyresgäster. En ny start, helt enkelt?


/Pakwa/

Av Rebecka - 30 oktober 2011 17:43

Att tänka är jag bra på.

Idag har jag funderat en hel del kring Malmö Tropikmässa som är den 5 November. Det krävs en del planering till dess och jag får se ifall jag lyckas få ihop allt praktiskt.

Tanken är att jag ska inhandla en Mjölkgroda. Jag vill ha en vän till Molly så det har funnits med i planeringen sedan mässan i Rödövre. Stefan, som jag köpte Molly av, har tre stycken kvar. En av dom kommer det att bli. Då Rode gick bort förra helgen så hade jag tankar kring att införskaffa mig en annan vän till Frode. Den tanken varade dock inte länge då också Frode gick bort ett par dagar senare. Nu är Enok ensam i terrariet och jag vill naturligtvis ha fler grodor hos honom.

Jens Nyholm verkar ha god hand kring de Korallfingergrodor som han föder upp. Jag skulle ha två stycken av honom, var min tanke. Han gav mig dock ett bra pris för tre stycken, 350 kronor. Det nappade jag naturligtvis på. Jämför man mässpriser med vad priserna ligger på i djuraffärer är det oftast stor skillnad. När jag köpte Frode och Rode gav jag 350 kronor vardera.

Jag ogillar egentligen att nämna bra priser och sämre priser när det gäller djur. Egentligen så ska man inte tänka pengamässigt utan istället på djuret. Men får man ett djur som mår bra för ett bra pris så är det ju inte helt fel.

Lite tillbehör lär jag väl få hem ifrån mässan också. Sedan är jag troligtvis nöjd. Kan det inte bli den 5 November nu?


/Pakwa/


Ovido - Quiz & Flashcards