Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Rebecka - 17 oktober 2011 18:09

Jag skulle för en stund sedan fotografera Knutte till mitt tidigare inlägg. Då ser jag att han har förflyttat sig ifrån platsen där han tidigare låg nergrävd. Han har såklart förflyttat sig många gånger tidigare men då utan att jag har sett när det har inträffat. Istället upptäckte jag honom ute på upptäcktsfärd till ett nytt ställe där han kan gräva ner sig.

          


/Pakwa/ 

Av Rebecka - 17 oktober 2011 16:31

Förut idag så ringde jag han som stod som kontaktperson på informationen jag fick om Molly då jag köpte henne. Jag mailade med honom här om dagen och fick veta att han har tre Mjölkgrodor till försäljning. Då jag nämnde att jag sitter i rullstol och har svårt att ta mig till honom i Ängelholm så frågade han om det inte var jag som var på Reptilmässan i Kristianstad. Och det var det ju. Det visade sig att det var han som jag köpte Knutte, min Horngroda, av. Trevligt nog så ska han även ställa ut till försäljning på tropikmässan i Malmö så jag håller tummarna för att någon av Mjölkgrodorna finns kvar då.


/Pakwa/

Av Rebecka - 17 oktober 2011 12:44

Idag var det mätning på några av grodorna som stod på schemat. Knutte har växt till sig sedan han kom hem till mig för en och en halv månad sedan. Då var han liten med en längd på 3,5 centimeter. Nu är han lika bred som han då var lång. Det är kul att se grodorna bil större och större.


Enok (Storögd trädgroda)

4 cm lång


Frode (Korallfingergroda)

5 cm lång


Molly  (Mjölkgroda)

2,5 cm lång


Knutte (Horngroda)

5 cm lång

3,5 cm bred


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards