Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Rebecka - 26 oktober 2011 20:40

Jag satt vid datorn. Kursledaren kommer fram och frågar ifall jag behöver hjälp vilket jag inte behöver. Plötsligt utbrister hon; "Du har en groda på axeln!". Jag ser mig om på axeln och ser någonting grönt sitta där. Jag reagerar snabbt och ber henne att hämta en plastpåse. Det var det första jag kom att tänka på som jag kunde fånga in grodan i. Det gällde att vara snabb innan den hoppade iväg någonstans, hann jag tänka. Allt gick på ett par sekunder.

Det var dock ingen groda som kunde hoppa iväg någonstans, utan en groda som var helt passiv. En groda av plast.


Varför jag reagerade på det viset beror på en obehaglig händelse med Molly, som jag tidigare skrivit om. Då handlade det om en levande groda utanför terrariet. Jag hann idag aldrig tänka tanken att det vore omöjligt att en av mina grodor skulle ha hoppat ut från terrariet, satt sig på min axel och följt med mig till kursen utan att jag skulle märka någonting.


Nu har jag en groda av plast i min handväska och där får den stanna. Jag är så otroligt lättlurad.


/Pakwa/

Av Rebecka - 26 oktober 2011 15:14

Igår fick jag veta att en Jens Nyholm ska till Tropikmässan i Malmö. Han föder själv upp Korallfingergrodor och ska ha med sig dessa dit. Självklart känns det lockande. Jag skulle vilja ha en till nu när Rode gått bort. Men så var det ju det här med Mjölkgroda. Jag har tänkt att skaffa mig en Mjölkgroda som sällskap till Molly. Det finns ju en liten chans att han som jag köpte Molly av kommer att ha kvar någon Mjölkgroda då det är dags för mässan. Ska jag ta med mig två grodor hem?


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards