Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Rebecka - 7 januari 2012 19:05

En liten Rödögd trädgroda satt så fint på min dator i förmiddags. Den fick flytta in i myntfacket på min plånbok och fick namnet Chimney. Tack så mycket, Laila!

Men nej, den andas inte.


/Pakwa/ 


Av Rebecka - 7 januari 2012 18:53

Då jag skulle byta vatten hos Knutte här om dagen så upptäckte jag en pöl där skålen hade stått. Istället för att torka upp det, vilket hade varit jobbigt, så fyllde jag på med mer vatten på botten. Med hjälp av jorden och mossan som väggar bildades det en liten damm. Morgonen därpå hade han placerat sig i vattnet och låg med ansiktet mot glasrutan. Han hade grävt sig fram genom jorden vilket resulterade i att det rengjorda vattnet numera var en lerpöl. Men Knutte ligger kvar där än så han trivs bra. 

   


/Pakwa/

   

Av Rebecka - 7 januari 2012 18:24

Numera bor också Molly och Melker i det stora terrariet. Det är mysigt att sitta framför terrariet och kunna se alla grodorna samtidigt.

 Melker  Molly   


 Korallfingergroda 1    Korallfingergroda 2


                              Enok


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards