Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Rebecka - 3 januari 2012 18:45

Idag fick jag ett vitaminpulver med posten som Stefan skickat till mig. Förhoppningsvis kommer grodorna att tycka bättre om den här varianten än det nuvarande som jag försöker ge dom. Det här är ett speciellt märke som är utsett till amphibier så jag håller tummarna för att det ska bli mer vitamin A för grodorna framöver.

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 3 januari 2012 17:52

I lördags blev det årets sista längdkontroll för Korallfingergrodorna. Alla tre har fortsatt att växa även om Nelson fortfarande ligger efter litegrann.

Nelson skiljer sig lätt då han är den minsta i trion men de andra två är svårare att se vem som är vem då de är i samma storlek. Ibland är dock den ena av dom brun men vanligtvis är det omöjligt att se någon skillnad mellan dom. De har varsitt namn men det blir först då grodorna blivit ännu större som jag kan skilja på Aston och Eldon.


De nuvarande måtten lyder;

2,3 cm

2,8 cm

3 cm


/Pakwa

Av Rebecka - 3 januari 2012 17:27

För en tid sedan så fick min handled lite mer färg på sig. Jag har sedan ett par år tillbaka en klättrande groda tattuerad och sedan ett halvår också ett skelett i form av en groda. Jag ville få i ordning grodan då jag inte var helt nöjd med den. Jag har också på senaste tid, ett par månader tillbaka, haft tankar över att utöka tattueringen med en text och ett grodyngel. Så fick det bli.

Numera består min handled av en klättrande groda, ett grodskelett, ett grodyngel och en text som lyder "en halv groda dansar aldrig ensam". Meningen är en ramsa för att lättare komma ihåg noterna på en gitarr. För mig har däremot meningen en helt annan betydelse och har så haft i flera år.

 

Jag hade inte planerat att tattuera mig den dagen. Tidigare under dagen fick jag veta att två tjejer som har en studio på söder satt på lilla torg och tattuerade under veckan. Musikhjälpen var igång och det var första gången som jag hörde talas om det. De satt där och tattuerade i syfte att samla in pengar till musikhjälpen, all inkomst de fick in under veckan gick oavkortat till det. Jag visste ju redan vad jag ville ha för motiv och vad jag ville göra med min nuvarande tattuering och pengarna gick till ett bra syfte så med kort betänktetid bestämde jag mig för att satsa på en av tjejerna. Delvis en impuls men samtidigt en kul grej. Tusen kronor blev min del till att stötta Musikhjälpen.

    

 

/Pakwa/

 



Ovido - Quiz & Flashcards