Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under januari 2012

Av Rebecka - 29 januari 2012 16:32

 

Hållt i pennan; Jessika

 

/Pakwa/



Av Rebecka - 26 januari 2012 10:45

I morse, en timme efter att terrariet hade tänds, var tre av grodorna fortfarande vakna.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 26 januari 2012 10:37

Igår införskaffade jag mig två kulturer med bananflugor. Förhoppningsvis kommer jag få de till att föröka sig. Och att inte smita ut och sprida sig i lägenheten.


/Pakwa/

Av Rebecka - 24 januari 2012 17:13

Hållt i pennan; Lina Van Der Putten

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 24 januari 2012 17:07

En vacker bild som Laila skickade till mig.


/Pakwa/

 
Av Rebecka - 24 januari 2012 17:02

I morse såg det ut så här


.. och i eftermiddags såg det ut så här

 


/Pakwa/ 

   


Av Rebecka - 22 januari 2012 14:43

Jag har aldrig haft spelande syrsor hemma, trots att jag har haft grodor i flera år som jag matat med syrsor.

Tanken på att syrsor faktiskt spelar slog mig inte förrän nyligen då jag kom att tänka på att syrsorna på Arken zoo aldrig ger ifrån sig ett ljud. I Zoohörnan där jag handlade förut, innan de gick i konkurs, hördes mer än ofta syrsor som spelade.

Idag gjorde jag mig ett kort besök på Arken zoo för att ta med mig ett par syrsor hem till min uppfödning som jag ska försöka mig på att starta upp. Det dröjde inte länge förrän någon av de började spela här hemma och jag blev ju naturligtvis förvånad. Förmodligen har Ante & Rebecca övergått till en annan art? Min teori är att jag denna gången fått med mig Mullvardssyrsor. Vissa arter inom syrsor låter, andra inte.


/Pakwa/

Av Rebecka - 21 januari 2012 17:59

Det blev inte bara Knutte som fick extra uppmärksamhet idag. Med måttbandet i handen gjorde jag ett konstaterande att Nelson vuxit till sig tillräckligt för att få flytta in hos sina vänner i det stora terrariet. Så blev det också.

  

Två terrarier färre resulterade i mer plats för annat. Vad ska jag fylla det tomma utrymmet med?

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards