Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under september 2012

Av Rebecka - 4 september 2012 20:33

I helgen hälsade jag på mamma i Jönköping. I Söndags tog vi oss en promenad till hamnen där det var marknad och vi blev erbjudna en båttur i en eka. Självklart tackade vi ja. Vår kapten hette Eberhard Marckwort och var en mycket underhållande man. Han sjöng till och med en sjömanssång på tyska till oss. Han var hjälpsam och såg till så att jag kom både i och ur båten. Ingenting är omöjligt, sa han. Jag tyckte verkligen bra om honom och hoppas på ett återséende någon gång i framtiden.

Han hade en del intressanta saker att visa upp. En trälåda full med olika grenar som han samlat på sig. Jag fick tre stycken med mig hem som nu finns inne hos Korallerna.

   


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 20:25

Ifall två grodor kysser varandra, förvandlas den ena till en prins då?

 


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 20:19

Falcon växer som han ska trots att han fortfarande är väldigt liten i storlek.

   


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 19:57

Jag skulle avvakta med fler grodor efter Expo Syd nu när jag fått ordning på allihopa. Förutom Milo som fortfarande bor ensam och ska få en vän så småning om. Men det finns alltid ett men..

Johan, en bekant inom reptilvärlden, har en Horngroda som jag fått erbjudande om att få köpa tillsammans med ett hörnakvarium med lysramp. Allt detta för 400 kronor. Självklart tar jag emot erbjudandet trots att en Horngroda egentligen skulle ha väntat till framtiden. Horngrodan, vid namn Torgny, kommer förhoppningsvis hem till mig i helgen.

 


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 18:27

I Onsdags hade jag turen att få tag i ett vattenfall. Det var Claes som hade ett han inte använder och som jag fick ta över. Jag hade testat med drippern hos Korallfingergrodorna men lyckades inte få till det på ett bra sätt nu när jag inte längre ska ha vatten på botten utan istället i en skål. Det behövdes fixas med sladd och kontakt då det saknades så idag tog jag mig förbi Claes Ohlssons. Jag hade min assistent hos mig så henne satte jag i arbete med att knåpa ihop allting. Till slut gick det och resultatet blev riktigt bra. Nu står vattenfallet inne hos Korallerna och luftfuktigheten kommer att bli bra igen.

Jag fick samtidigt in lite mer inredning hos dom. Jag har fortfarande inte fått till det helt sedan terrariet stod på golvet men nu ska det bli ordentligt fixat.

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 18:21

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 18:17

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 18:13

Tänk vad lite belysning kan göra.

    


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards