Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Rebecka - 4 september 2012 20:58

Martin, en bekant till mig, gick igenom sin blogg för en tid sedan. Han hittade ett inlägg där han fotat grodor i Araslövsjön vid Norra Lingenäset. Jag har själv aldrig varit där men har god lust till att besöka platsen.

     

Ni kan ju alltid göra ett besök!

http://caligulaskonst.blogspot.se/2010/04/grodperspektiv.html


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 20:55

Den här grodan skickade Andrea till mig på Facebook. Vad är det för art, tro?

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 20:51

Den här bilden skickade Emma till mig i somras då hon var på Roskilde. En väska passande mig?

 

Av Rebecka - 4 september 2012 20:45

Det här ömset kommer från en av Tonys spindlar. Jag ska få det av honom och det ska placeras som prydnad i mitt vitrinskåp i vardagsrummet. Det kommer bli finfint.

 


/Pakwa/

Av Rebecka - 4 september 2012 20:33

I helgen hälsade jag på mamma i Jönköping. I Söndags tog vi oss en promenad till hamnen där det var marknad och vi blev erbjudna en båttur i en eka. Självklart tackade vi ja. Vår kapten hette Eberhard Marckwort och var en mycket underhållande man. Han sjöng till och med en sjömanssång på tyska till oss. Han var hjälpsam och såg till så att jag kom både i och ur båten. Ingenting är omöjligt, sa han. Jag tyckte verkligen bra om honom och hoppas på ett återséende någon gång i framtiden.

Han hade en del intressanta saker att visa upp. En trälåda full med olika grenar som han samlat på sig. Jag fick tre stycken med mig hem som nu finns inne hos Korallerna.

   


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 20:25

Ifall två grodor kysser varandra, förvandlas den ena till en prins då?

 


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 20:19

Falcon växer som han ska trots att han fortfarande är väldigt liten i storlek.

   


/Pakwa/


Av Rebecka - 4 september 2012 19:57

Jag skulle avvakta med fler grodor efter Expo Syd nu när jag fått ordning på allihopa. Förutom Milo som fortfarande bor ensam och ska få en vän så småning om. Men det finns alltid ett men..

Johan, en bekant inom reptilvärlden, har en Horngroda som jag fått erbjudande om att få köpa tillsammans med ett hörnakvarium med lysramp. Allt detta för 400 kronor. Självklart tar jag emot erbjudandet trots att en Horngroda egentligen skulle ha väntat till framtiden. Horngrodan, vid namn Torgny, kommer förhoppningsvis hem till mig i helgen.

 


/Pakwa/


Ovido - Quiz & Flashcards