Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Rebecka - 12 september 2012 13:12

Idag matade jag Torgny för första gången. Han åt tre zoophobas med glädje innan han backade undan. Horngrodor har en enormt stor mun och de är verkligen matglada. Därför är det extra trevligt att mata de med pincett. Innan han kom hem till mig fick han en pinkies. Det är däremot ingenting som han kommer att få hemma hos mig men jag tror nog att han kommer att vara nöjd ändå.

Efter hans måltid hittade han till krukan och placerade sig i den. Där ligger han nu och ser ut att må bra.

   


  

/Pakwa/

Av Rebecka - 12 september 2012 12:30

Hittade Knuttes sista mätning i ett inlägg långt tillbaka här på bloggen. Han var betydligt mindre än vad Torgny är. Det är svårt att tänka sig hur liten/stor Knutte var då jag inte har båda två bredvid varandra och kan jämföra. Det är roligt med mätningar av grodorna. Man ser hur de växer och hur det går framåt.


Knutte:

5 cm lång

3,5 cm bred


Torgny:

8 cm lång

5 cm bred


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards