Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Rebecka - 12 mars 2013 12:59

Helgen efter att jag hade varit i Malmö och Lund hamnade jag i Malmö igen. Det blev ett besök på Tropikhuset. Lite mat till grodorna kan ju vara bra att ha. Det slutade med att jag tog mig där ifrån med två Amerikanska Lövgrodor. Detta var såklart inte tanken men jag blev sugen då jag såg de i butiken och en hane till hade varit trevligt. De hade två stycken och även om jag vet hur man ser skillnad på könen så var det väldigt svårt att se om de var hona eller hane. Jag satt och funderade en stund och sedan tog jag mod till mig och frågade ifall jag kunde få ett bättre pris ifall jag tog båda två än vad de egentligen skulle ha kostat med styckpriset. Det fick jag. Det blev alltså två Amerikanska Lövgrodor. När jag kom hem och ett par dagar framåt hade jag dåligt samvete. Jag behövde ju egentligen inte de två grodorna. Men det gick över och det visade sig snart att en av de var en hane då den började spela lite då och då.

     


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards