Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Rebecka - 27 maj 2012 17:51

I veckan såg jag att Stipen hade ömsat. Han har förändrat utséende en aning och växt till 5 cm. Han är också lite mer aktiv än han var tidigare. Kul!


/Pakwa/

Av Rebecka - 27 maj 2012 17:33

Jag fick besök i veckan av en vid namn Waldemar. Jag har skrivit med honom litegrann på facebook i Malmö tropikmässa-gruppen angående Humlepaddor. Jag fick veta av honom att Värnamo Zoo skulle till Malmö tropikmässan igår och han tipsade mig om att de hade Humlepaddor. Tråkigt nog så hade jag annat planerat och kunde inte ta mig dit. Snäll som han var så erbjöd han sig att köpa dom åt mig. Idag kom han till mig igen och två humlepaddor hade han med sig. Bananflugor, hoppstjärtar hade han också köpt till mig. En fin frigolitbakgrund som han inte längre behövde fick jag och den ska in till terrariet som Humlepaddorna ska bo i.

Humlepaddorna är otroligt söta. Jag visste att de skulle vara 1 cm men det är svårt att tänka sig hur små de verkligen är då man inte sett dom. De är för små för att flytta in i terrariet så tills vidare får de bo i en petbox. Nu är det bara namn på dom som fattas.

 

 

Waldemar könsbestämde en del av mina grodor då han var här. Jag har enligt honom två honor och en hane hos Korallfingergrodorna. Det tycker jag kan stämma överens med vad jag tror med tanke på att det bara är en av dom som pratar om kvällarna och nätterna. Nu blir det till att byta namn på de som numera är honor.

Tomatgrodorna tror han är en hane och en hona med tanke på storleksskillnaden. Ett nytt namn behövs därför också på en av dom.

 

Han gissar på att båda mina två Klockgrodor är honor då de inte pratar någonting. Jag kanske skulle ta och införskaffa mig en hane så att jag har möjligheten till att få Klockgrodorbebisar?

 

Namn är svåra att komma på. Jag får helt enkelt se vad jag kommer fram till.

 

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards