Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Rebecka - 11 mars 2012 16:58

Hållt i pennan; Laila Sunnegård

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 11 mars 2012 16:55

Hållt i pennan; Laila Sunnegård

 

/Pakwa/

Av Rebecka - 11 mars 2012 16:16

Det var nu snart en månad sedan Knutte gick bort. Han ligger fortfarande väl bevarad i min frys och jag hoppas på vår och varmare tider snart så att jag kan begrava honom så att vi båda får ett avslut.

Pilgifts-trion har fått flytta in i akvariet. De har växt en del och äter ordentligt.

 

Korallfingergrodorna är fortfarande olika stora men alla tre växer för fullt. De är väldigt matglada och jag har numera börjat att ge dom en del zophobas. Den största av dom, Aston, är snart ikapp Enok i storlek. Aston var endast 2 centimeter då jag fick hem dom så de har växt till sig ordentligt.

 

Enok är lika fin som han alltid har varit. Han har hittat sig en ny favoritplats där jag ofta hittar honom sovandes om dagarna.

 

Mjölkgrodorna har jag inte sett till på ett tag. Det började med att Molly inte dök upp på kvällarna och sedan slutade också Melker att visa sig. Det är väldigt ledsamt att behöva tänka tanken att de har fallit offer för någon av Korallfingergrodornas glupskhet men antagligen är det så. Naturens gång eller Rebeckas klanthet, välj själv. 

Klockgrodorna tillbringar dagarna i vattnet. Så som det ska vara, helt enkelt. 

 

Någon tropikmässa i Malmö i Maj blir det tyvärr inte för min del i år. Mässan krockar med ett annat arrangemang som jag ska delta i där jag är en av huvudpersonerna. Ledsamt, men tropikmässan i Malmö blir antagligen också av i November. Om inte annat så kommer det ju ett 2013 också.

 

/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards