Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under december 2012

Av Rebecka - 2 december 2012 19:15

I fredags åkte jag på ett äventyr till Söderåsens Forsgård. Mycket stod på schemat, helgen innebar kurs av olika slag. Det jag såg fram emot mest var dock någonting annat. På gården fanns hästar och hästar är tillsammans med andra djur i liknande storlek någonting som jag tycker är obehagligt att vara i närheten av. En av aktiviteterna utöver kurs var ridning och det bestämde jag mig dock för att testa på. Jag har inte suttit på en häst sedan jag var liten och jag var nyfiken på om jag skulle våga ta mig upp på en häst igen. Där fanns resurser för oss funktionsnedsatta att kunna ta sig på och av hästen. Med hjälp av en lift gick det utmärkt. Det var första gången som jag använde mig av en sådan lift och bara det var en upplevelse. Jag kom upp på hästen och vi promenerade sakta iväg. Han var en väldigt fin islandshäst vid namn Blakkur och inte nog med att jag red, jag red barbacka. Det var en mysig känsla att sitta på hästens rygg och ta sig iväg en sväng. Jag hoppas att jag får uppleva det igen någon gång.

     

/Pakwa/



Ovido - Quiz & Flashcards