Pakwa - en galen groda i rullstol

Alla inlägg under november 2011

Av Rebecka - 4 november 2011 13:43

R.I.P Con Coq


En av Klockgrodorna, Con Coq, dog i natt. Jag kommer aldrig att få veta varför han och de andra grodorna dog. Det har ju varit tre dödsfall på tre veckor. Däremot kan jag gissa mig till att Con Coq dog på grund av ålder. Jag har haft honom i något år och vet inte hur gammal han var då jag fick hem honom. Klockgrodor blir inte så gamla. Kanske var det åldern, kanske inte.

/Pakwa/

Av Rebecka - 3 november 2011 20:06

Då jag har blivit rekomenderad om att grodorna helst ska vara i karantän en tid innan jag släpper in de i sitt terrarium har jag de senaste dagarna funderat kring hur jag ska lösa det. De terrarium som jag har hemma används. Idag hittade jag dock en plastback på Clas Ohlssons som jag tycker passar bra. Den är stor som ett mindre terrarium, lätt att öppna och stänga och man ser lätt vad som finns inuti. Med lite jord, mossa, en barkbit och en vattenskål blev det fint inrett. Jag hoppas att nykomlingarna kommer att trivas sin tid de ska bo där.

   


/Pakwa/

Av Rebecka - 2 november 2011 22:04

Idag blev det en tur till Växthuset. Det resulterade till en Papegojväxt och ett par bambupinnar till trädgrodornas terrarie. Bandit fick en liten grön växt inne hos sig. En yuccapalm blev det till mig.

 


/Pakwa/

Ovido - Quiz & Flashcards