Pakwa - en galen groda i rullstol

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

R.I.P Knutte

Av Rebecka - 16 februari 2012 18:56

R.I.P Knutte


Knutte har inte velat äta på en tid. Ingenting nytt då han inte äter inom vissa perioder. Igår gjorde jag ett av många försök att ge honom mat, utan resultat. Jag flyttade över honom till ett mindre plastterrarium med ett försök att han skulle reagera över maten där. Även det utan resultat.

Jag upptäckte dock att han hade någonting i munnen, likt ett strå från mossan i terrariet. Då jag skulle ta bort det så satt det fast, helt fast. Jag öppnade försiktigt upp hans mun för att lättare komma åt att ta bort det. Men det satt fast. Antagligen var det strået som var orsaken till varför han inte ville, eller rättare sagt, inte kunde äta. Han hade gått ner en hel del i vikt, vilket inte är likt honom, och jag blev naturligtvis orolig då han inte såg ut att må speciellt bra. Hans reaktionsförmåga var helt borta. Jocke, från Malmömässan, blev min och Knuttes räddning. För ett par timmar. Ett samtal till honom och han erbjöd sig att titta på Knutte och se ifall han kunde göra någonting. En resa till Malmö blev därför inplanerad till idag.

Någon Malmöresa blev det dock inte. Knutte somnade in under gårdagskvällen. En väldigt ledsam känsla. Men det var kanske den bästa lösningen, trots allt?

Idag var det tänkt att ha en liten begravning för honom. Dock var jorden i blomrabatten ute på gården för frusen så det gick inte att gräva i den. Knutte får istället vänta på sin begravning och under tiden så vilar han i frysen.



 


/Pakwa/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 18 december 2014 12:56

Som ni ser så har det inte blivit något mer inlägg som jag hade hoppats på. Jag har tappat bort mig i mitt intresse kring grodor. Kanske att jag en dag införskaffar mig några igen, kanske inte. Den här bloggen har fått ha sin tid. Jag låter den finna...

Av Rebecka - 12 december 2013 15:17


Nu är jag tillbaka och ska så försöka förbli. Mycket har hänt de senaste åtta månaderna och jag vet inte hur jag ska sammanfatta allting. Det har skett förändringar för mig och hos djuren. Jag har lämnat skåne och flyttat tillbaka till Jönköping. Eft...

Av Rebecka - 24 mars 2013 15:20


När jag fick hem Agda-Kaj så passade vi på att mäta henne innan hon släpptes i terrariet. Hon var 13 cm lång och 8 cm bred. Troligtvis har hon inte växt någonting sedan dess utan hon är fullvuxen. För att få hennes storlek på bild jämförde jag henne ...

Av Rebecka - 22 mars 2013 20:44

I lördags var det styrelsemöte för Skånes herpetologiska förening. Vi träffades hos Petter och efter mötet var jag tvungen att ta en titt i hans djurrum, igen. Han har ett helt rum fullt av terrarier med ormar. Många ungar men också en och annan vuxe...

Av Rebecka - 22 mars 2013 19:55

Hon gör framsteg. Byter plats i terrariet, har visat sig i vattnet tillsammans med Agaton och Dante och har funnit deras favoritplats på land i terrariet.   /Pakwa/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards